چقدر بیت کوین برای استخراج باقی مانده است

چقدر بیت کوین برای استخراج باقی مانده است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، در مجموع ۲۱ میلیون بیت کوین در جهان قابل استخراج است که تا امروز ۱۸ میلیون و 911 هزار و ۴۲۵ بیت کوین به طور کامل استخراج شده است.


با این حساب تنها کمتر از ۱۰ درصد بیت کوین های موجود در جهان هنوز استخراج نشده اند از حدود ۱۹ میلیون بیت کوینی که تاکنون استخراج شده ۱.۳ میلیون بیت کوین معادل ۶.۳ درصد از آنها هم اکنون در کارگزاری‌های ارزهای مجازی قرار دارند.


کارشناسان می‌گویند البته نباید از این مسئله تعجب کرد یا شوکه شد چرا که کارشناسان می‌گویند از آنجا که که در سال گذشته میزان بیت کوین‌های قابل استحصال در فرآیند استخراج نصف شد، حجم بیت کوین های کارگزاری‌های ارزهای مجازی هم به صورت همگام کاهش یافت.


تا پیش از این موسسه کوین‌بیس بیشترین حجم بیت کوین‌های در چرخش را در جهان داشت اما حالا به نظر می رسد این موسسه در حال از دست دادن جایگاه خود در این زمینه است. در حالی که در ابتدای سال جاری ۵۰ درصد کل بیت‌کوین‌های در چرخش در جهان در کیف پول های مشترکان موسسه کوین‌بیس قرار داشت اما حالا این رقم به ۴۰ درصد کاهش یافته است.


کارشناسان می‌گویند دلیل این مسئله این است که نوسانات بالای قیمت بیت‌کوین باعث شده تا بسیاری از مالکان ارزهای مجازی آنها را در کیف پول های آفلاین نگهداری کنند چرا که این کیف پول ها از اینترنت جدا بوده و نگهداری به این روش امنیت بیشتری دارند.


انتهای پیام/