آمار عجیب و خیره کننده دانمارک / یاران اریکسن هم مسافر قطر شدند+تصاویر

آمار عجیب و خیره کننده دانمارک / یاران اریکسن هم مسافر قطر شدند+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته در چارچوب هفته هشتم مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپا، تیم ملی دانمارک با گلزنی «یواخیم میله» مقابل اتریش به برتری یک بر صفر رسید و به جام جهانی صعود کرد.


پس از آلمان که اولین مسافر قطر بود، دانمارک توانست صعود خود را به جام جهانی با آماری خیره کننده قطعی کند.


image


image


دانمارک در گروه F مسابقات با تیم‌های اسکاتلند، رژیم اشغالگر قدس، اتریش، جزایر فارو و مولداوی هم‌گروه است و توانسته در 8 بازی آمار عجیب ، 8 برد، صفر باخت، 27 گل زده، صفر گل خورده و تفاضل مثبت 27 را به ثبت رساند.


image


این تیم که در یورو 2020 پس از اینکه با «سکته قلبی اریکسن» مواجه شد توانست به پدیده این مسابقات نام گیرد و به جمع 4 تیم پایانی نیز برسد. در بازی نیمه نهایی، آنها مقابل انگلیسی شکست خوردند که بسیاری عقیده داشتند اشتباه داوری باعث برد سه شیرها شد.


image


دانمارک با هدایت «کسپر هیوملند» قصد دارد در جام جهانی 2022 که قرار است در تاریخ آذر ماه 1401 آغاز شود، درخشان ظاهر شود و بتواند به مراحل پایانی راه یابد.


دانمارک پیش از این به 5 جام جهانی راه یافته  و بهترین عملکرد آنها به جام جهانی 1998 در فرانسه بازمی‌گردد. تیمی که در یورو 1992 موفق به قهرمانی در اروپا شده بود، در جام جهانی فرانسه نیز با شکست عربستان، تساوی برابر آفریقای جنوبی و شکست مقابل میزبان به مرحله حذفی راه پیدا کرد. آنها در مرحله حذفی مقابل نیجریه به برد پرگل 4 بر یک دست یافتند و در مرحله یک چهارم با وجود درخشش اسیر درخشش ریوالدو و تیم ملی برزیل شدند و از مسابقات کنار رفتند.


image


این تیم حالا سعی دارد در جام جهانی 2022 قطر، شگفتی بزرگ را به نام خود ثبت کند و مثل یورو 2020 با درخشش بازیکنانی مثل کسپر اشمایکل، سیمون کیائر، یواخیم میله، امیل هویبرگ، کسپر دولبرگ، میکل دامسگارد و یوسف پولسن به مراحل پایانی راه پیدا کند.


image


image


انتهای پیام/