قیس خزعلی: مقاومت تنها گزینه مشروع بیرون راندن آمریکایی‌هاست

قیس خزعلی: مقاومت تنها گزینه مشروع بیرون راندن آمریکایی‌هاست

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری "رووداو"، قیس خزعلی، رهبر جنبش عصائب اهل الحق در سخنرانی خود در سالروز درگذشت مرجع دینی محمد الصدر خطاب به اعضای حشد شعبی گفت، برای دفاع آماده باشند و اگر امور متحول و خطرناک شد، از آنها درخواست خواهد شد وارد عمل شوند.


وی اعلام کرد، پافشاری بر ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکا به معنای بی‌فایده بودن روش‌های سیاسی و مسالمت آمیز در خروج این نیروهاست‌.


رهبر این جنبش با اشاره به گزینه مقاومت گفت، تنها گزینه مشروع برای بیرون راندن این نیروها مقاومت است.


به گفته خزعلی، گروه‌های مقاومت هرگز گزینه نظامی را تا خروج واقعی نیروهای آمریکایی کنار نخواهند گذاشت.


وی گفت، اجرای تصمیم قاطع عملا شروع شده است و آمریکایی‌ها باید بدانند که آمادگی برای پاسخگویی وجود دارد.


خزعلی به نیروهای آمریکایی حاضر در عراق در خصوص عواقب حضورشان هشدار داد و گفت، در جعبه مقاومت چیزهای زیادی وجود دارد، چیزی که آمریکایی‌ها انتظارش را ندارند و شروع کننده ظالم‌تر است.


وی افزود: همه خود را برای تمام چالش‌ها و احتمالات آماده کرده‌اند و تصور نکنید که ما از تهدید می‌ترسیم.


خزعلی در خصوص پاداشی که آمریکا برای دریافت اطلاعات درباره عاملان حملات موشکی به نهادهای خود در عراق اعلام کرده، گفت، این اقدام بیانگر فرهنگ کابوی آنهاست و دولت عراق هم در این خصوص موضعی اتخاذ نکرده است.


رهبر عصائب اهل الحق در خصوص نفوذ به داخل اراضی عراق، نسبت به قصد و نیت ترکیه برای نفوذ به خاک عراق هشدار داد و تاکید کرد، باید سامانه دفاع هوایی تکمیل شود.


وی با بیان اینکه عراق کشور ضعیفی نیست، گفت، مساله این است که فقط کسی نیست به ترکیه‌ای‌ها و آمریکایی‌ها بگوید، بیرون بروید.


انتهای پیام